Ostukorv

Ostukorvis ei ole tooteid.

Tuntud logod osa XII – BMW - Tuntud logod osa XII – BMW - Tuntud logod osa XII – BMW - Tuntud logod osa XII – BMW - Tuntud logod osa XII – BMW

Erkki

Varajane ajalugu:

Bayerische Motoren Werke AG, rohkem tuntud kui BMW, asutati 1916. aastal Saksamaal, Münchenis. Algselt keskendus BMW lennukimootorite tootmisele, kuna nende tegevus algas suuresti Esimese maailmasõja ajal. Pärast sõda seati Saksamaale mitmeid piiranguid, mis olid seotud lennukite tootmisega, suunas BMW oma tähelepanu mootorrataste tootmisele.

BMW Groupi ajalugu ulatub aastasse 1916. Täna teevad neli kaubamärki, BMW, MINI, Rolls-Royce ja BMW Motorrad BMW Groupist ühe maailma juhtiva esmaklassiliste autode, mootorrataste ja mobiilsusteenuste pakkuja. Alates oma ajaloo algusest on ettevõte pööranud tähelepanu tulevikule ning on seetõttu keskendunud säästlikkusele ja tõhusale ressursside haldamisele oma strateegias.

Pärast sõja lõppu hakati tootma raudteepidureid ja sisepõlemismootoreid, kuna nende algne tegevus sõja lõpus seatud piirangute tõttu oli häiritud. Pärast ettevõtte müümist Knorr Bremse AG-le aastal 1920, omandas rahastaja Camillo Castiglioni mootorite tootmise koos tööjõu ja tootmisliinidega. Lisaks tuli kaasa juba tuntud ettevõtte nime ja legendaarne sini-valge logo. Seejärel viidi kogu tootmine üle “Bayerische Flugzeuge-Werke AG” (BFW) alla. Samal aastal kolis ettevõte tootmisrajatistega BFW juurde Müncheni Oberwiesenfeldi lennuväljale, kus peamne totmine ja BMW Groupi peakorter asuvad siiani.

Alates 1917. aastast kuvati uhkusega BMW toodetel ettevõtte uut embleemi, mis sisaldab Baieri osariigi värve. 1920. aastate lõpus kasutati BMW embleemi esimest korda ettevõtte reklaamides pöörleva propellerina – kujul, mida on regulaarselt uuesti tõlgendatud.

BMW mootorrataste edulugu algas 1923. aasta Berliini autonäitusel. Endine aero-mootorite tootja esitles oma esimest mootorratast BMW R 32, mille peamiseks eeliseks teiste tootjate ees peeti kvaliteeti. Kõik võimalikud remonti vajavad osad olid kapseldatud, käiguvõll oli lihtsam hooldada, mootor, mille silindrid on paigaldatud liikumissuunaga risti, on BMW mootorrataste tunnusjoon tänaseni. R 32 ülddisain, mille autoriks oli Max Friz, on mootorrataste ajaloos verstapostiks peetud ja oli väga edukas.

Sisenemine autode tootmisse

BMW sai autotootjaks 1928. aastal ostes ettevõtte nimega Fahrzeugfabrik Eisenach. Kuni Teise maailmasõja puhkemiseni valmistati kõik BMW autod selles Turingia piirkonna tehases. Esimene BMW väikeauto ehitati litsentsi alusel Austin Motor Company’le 1929. aastal, kuid see asendati ettevõtte enda kujundustega 1932. aastal.

Post-World War II

Pärast Teist maailmasõda seisid BMW silmitsi rahalistega seotud väljakutsetega. Siiski tähistas 1950ndate algus BMW 501 luksusliku sedaani esitlemist, mis märkis kaubamärgi taastumise algust.

Alates 1933. aastast sai Saksamaa lennukiehitus märkimisväärset finantsilist tuge valitsuselt. 1934. aastal andis BMW AG oma lennukimootorite osakonna üle BMW Flugmotorenbau GmbH-le. Kaks aastat hiljem, 1939. aastal, asutati Flugmotorenfabrik Eisenach GmbH, mille asutasid koos AG (aktsiaselts) ja GmbH (osaühing), ning nimele lisati 1939. aastal BMW tähed.

Spordiautod ja sooritusvõime: 1960.-1970. aastatel kindlustas BMW oma positsiooni kõrge sooritusvõime ja sportautode tootjana. “Uus Klass” seeria ja ikooniline BMW 2002 aitasid kaasa kaubamärgi edule.

Rahvusvaheline laienemine

1980.-1990. aastatel toimus BMW globaalne laienemine, rajades tootmisettevõtteid erinevates riikides. Brändist sai sünonüüm sõidurõõmu ja täpsustehnika vallas.

Aastast 1970 alustas BMW administratiivse torni ehitamist Müncheni põhjaossa. Selle ebatavaline kuju tõi talle kiiresti hüüdnime “neljasilindriline hoone” ja see sai kiiresti märgiliseks maamärgiks linna arhitektuuris. BMW muuseum paigaldati selle kõrvale kausikujulisse hoonesse, mis on tänaseks endiselt ainulaadne. Uus hoonekompleks avati ametlikult 18. mail 1973.

BMW müügidirektor Bob Lutz viis 1973. aastast ellu poliitika, et võtta müügivastutus kõigi peamiste turgude eest tagasi importööridelt. See vastutus kandus järk-järgult eraldi tütarettevõtetele. Aastal 1973 avati Prantsusmaal esimene BMW oma müügiettevõtte. Paljud teised riigid järgnesid järgnevatel aastatel ja muutsid BMW Groupi kiirelt kõikidel kontinentidel toimetavaks ettevõtteks.

Lähiminevik

1988. aasta juulis omandas BMW tüki automaailma ajaloost. Pärast pikki läbirääkimisi saab ettevõte Rolls-Royce’i mootorsõidukite kaubamärgi ja nimeõigused Rolls-Royce plc-lt. Rolls-Royce kuulus täielikult Volkswagenile kuni 2002. aasta lõpuni, kuniks BMW Group sai endale kõik õigused. Uus Rolls-Royce’i tehas ja margi peakontor ehitatati Goodwoodi, lõuna-Inglismaale. Sellest sai kuues rajatis, mis on ehitatud alates 1904. aastast ning kavandati tootma alates 2003. aasta algusest kõiki uusi Rolls-Royce’i mudeleid.

Aastal 2000, pärast Rover Groupi müüki, jäi BMW valdusesse kaasaegselt renoveeritud Oxfordi autotehas, mida kasutati 2001. aastast alates MINI’de tootmiseks, samuti uus mootorite tehase Hams Hall ja uus pressipood Swindonis. Tehaste efektiivsus oli väga efektiivne ja maailmaturu nõudlus suur, mis tingis peagi algsete tootmismahtude suurendamist 100 000 ühikult 230 000 ühikuni aastas.

BMW Group alustas uut ajastut elektrilises liikuvuses. BMW “i” bränd esitles BMW i3 mudelit esmakordset täiselektrilist seeriatootmise mudelit. Elektrimootoriga – ja seega täielikult heitmeteta – pakkus see sõiduk täiesti uut sõiduelamust, mis oli nii vahetu ja lõbus samaaegselt. Olla säästlik sai olla ka lõbus.

Alates BMW i3 turuletoomisest 2013. aastal on BMW Groupi elektrisõidukite valik pidevalt laienenud. Aastal 2022 võisid kliendid valida kokku üheteistkümne täiselektrilise variandi vahel kaheksas mudelirühmas, luues laiemat sellist tooteportfelli esmaklassilises segmendis. Kogu elektrisõidukite programmi BMW Groupis eristab see, et elektrilised jõuülekandesüsteemid on välja töötatud ja toodetud kontsernis sees. Tegelikult pakuvad elektrimootorid ja kõrgpingeakud palju võimalusi kaubamärgi unikaalse pitseri lisamiseks sõidukile – nii nagu BMW põlemismootorid on seda traditsiooniliselt teinud. BMW elektriajamisüsteemid paistavad silma haruldaste muldmetallide puudumise, kõrge efektiivsuse ja süsinikdioksiidi vähendamise ning säästlikkuse suurendamise ahvatlevate edusammude poolest kogu tarneahela ulatuses.

Visuaalse identiteedi areng

Ikooniline BMW logo, mis kujutab keerlevat lennuki propellerit sinise taeva taustal, peegeldab brändi päritolu lennunduses. Logo on aastate jooksul läbinud peeneid muudatusi, kuid säilitanud oma eristuva ringikujulise kuju.

BMW autod on tuntud oma “neeruvõre” disaini poolest, mis on saanud brändi oluliseks elemendiks. Disainikeel rõhutab elegantseid jooni, rõhku aerodünaamikale ja juhikule keskenduvat kokpiti.

BMW Group hallatavad brändid

isaks BMW brändile omab BMW Group mitmeid teisi tuntud kaubamärke:

Mini, mis kuulus BMW-le alates 1994. aastast, tuntud kompaktsete, stiilsete autode poolest. Rolls-Royce, mis kuulus BMW-le alates 1998. aastast, toodab ülima luksusega sõidukeid.
BMW Motorrad, BMW mootorrataste osakond. Pakub erinevaid mootorrattaid. BMW i, keskendub elektri- ja pistikhübriidsõidukitele, hõlmates mudeleid nagu BMW i3 ja i8.
Alpina, iseseisev ettevõte, mida tunnustatakse BMW poolt, on spetsialiseerunud kõrgjõudlusega BMW autode versioonidele.
Dinan, BMW täiustamisele spetsialiseerunud jõudlustehnika ettevõte.