Bränd & Identiteet

Mis on peamised eesmärgid?

Identiteedi juhised on valik tööriistu, mis on loodud sinu brändi järjepidevuse ja paindlikkuse hoidmiseks, seda saab kasutada justkui vahendina, mida kõik töötajad või kõik ettevõtte partnervõrgustik saaks kasutada mõistmaks, kuidas esindada või jagada teie ettevõtte strateegilisi ja visuaalseid väärtusi.

Kuigi, iga ettevõte on erinev, siis on olemas teatud peamised elemendid mida juhistes kasutada:

  • Brändi eesmärk
  • Identiteet (logo, logo variatsioonid ja kasutamine)
  • Värvid
  • Tüpograafia
  • Toetavad elemendid (mustrid, ikoonid)

Strateegilised elemendid

Olenevalt eesmärgist, lisatakse mõnikord ka visuaalse identiteedi koonddokumenti. See on vajalik, kui ettevõtte visuaali ja etrateegiliste väärtuste kasutus on laiem, näiteks frantsiiside või väliste partnerluste korral.

  • Brärdi väärtused
  • Brändi lugu
  • Brändi strateegia
  • Konkurendid ja kliendid
  • Brändi missioon
  • Brändi positsioneering
  • Tone of voice
  • Pildikeel
  • Riietus
  • Jne.

Juhised on seega dokument, millele juurdepääs võiks olla kõigil, see annab võimaluse tutvuda ettevõtte väärtuste, eesmärkide ning visiooniga.

Brändiraamat vs CVI?

Mõlemaid väljendeid liigub meie suhtluskeeles ning internetis mitmeid, mistõttu on mõistlik see siinkohal selgeks rääkida – Tegemist on puhtalt geograafilise sõnakasutusega.

Oleme märganud, et mitmed kliendid üle Euroopa on kasutanud brändiraamatut, kui kõige levinumat väljendit. Seevastu Ameerika mandril on peamiseks kasutuseks CVI. Eestis ongi kasutusele jäänud mõlemad, osalt Euroopa ning teisalt keeleliselt populaarsema Ameerika väljend.

Seega, brändraamat ehk CVI on juhendmaterjal, kuhu on kogutud kogu teie ettevõtte visuaalse identiteedi elemendid, väärtused ning strateegilised eesmärgid (Missioon, visioon).

Fookus

Brändi identiteedi eesmärgiks on luua teie ettevõttele lisandväärtust, see aitab teie potentsiaalsetel klientidel teid märgata ning ära tunda.

Ettevõtte peamiseks äratuntavaks visuaalseks elemendiks on endiselt logo, kuid tänapäeva kirevas ning küllaldast eristumist nõudvas ühiskonnas on järjest olulisem terviklik brändi visuaalne kontseptsioon.

Seega, ettvõtte visuaalse identiteedi loomise protsessis me aitame luua:

  • Identiteet (logo, logo variatsioonid ja kasutamine)
  • Värvid
  • Tüpograafia
  • Toetavad elemendid (mustrid, ikoonid)

Protsess

Me pakume nii esitluse kui kursuse formis teenust tutvustamaks teie ettevõtte töötajatele 1-2 korda aastas ettevõtte visuaalset identiteeti, selle väärtuseid ja kasutamist.

Protsessi osa algab meil eeltööga, milles sisaldub sisendi leidmine tausta kirjeldamiseks. Kasutame nii kliendi briifi, oma uuringut kui ajurünnakut võimalike siduspunktide leidmiseks.

Identiteedi visuaal, loome ühe briifi kohta ühe versiooni. Peale kinnitust loome juhendid, vajadusel koolitame töötajad ning anname kogu materjali kasutusõigused üle kliendile.

Keskendu tähtsamale

Brändi strateegia sisaldab endas mitmeid faktoreid äri manageerimisest, mistõttu on esmane strateegia loodud ettevõtte omanike või juhtivate inimeste poolt.

Kui ettevõtte kasvab, tekkib sageli vajadus ka nägemaks ettevõtet väljast poolt. Visuaalse strateegia ning ühtse visuaalse terviku loomiseks olemegi meie.

Järgnevad sammud

Kuigi oleme seotud strateegiliste sammudega, siis meie peamine fookus strateegia loomisel on:

  • Brändi visuaalsed väärtused
  • Brändi lugu
  • Nimeleidmine
  • Konkurendid ja kliendid
  • Missioon
  • Positsioneerimine
  • Tone of voice
  • Jne.