Ostukorv

Ostukorvis ei ole tooteid.

Rootsil on oma kirjatüüp - Rootsil on oma kirjatüüp - Rootsil on oma kirjatüüp - Rootsil on oma kirjatüüp - Rootsil on oma kirjatüüp

Erkki

Rootsil on oma kirjatüüp ja mitte ainult. Nimelt loodi kogu üheshingamise stilistika, mida hea näitena siinkohal teieni toome. Kogu lahend on terviklik, kaasaegne ning kergelt kommunikeeritav erinevates kanalites.

Lähteülesanne

Rootsi valitsus pöördus agentuuri Söderhavet poole sooviga leida riigile uus identiteet ning visuaalne keel suhtlemaks riigi nimel erinevate osapooltega. Lisaülesandeks oli riigiettevõtete koondamine ühtse stiili alla, just nagu ka meil valitsusasutuste logodega mõni aeg tagasi tehti.

Rootsil on oma kirjatüüp - Kasutusloogikad
Rootsil on oma kirjatüüp – Kasutusloogikad

Disainiprotsessi põhiülesandeks oli leida need sümbolid, mis esindaks riiki kõige paremini ning luua paindlik identiteet, mis on mugavalt kasutatav laia siht- ja huvigruppide poolt.

Peamise lahendusena leiti riigilipp, mis on Rootsi riigis kasutusel juba 17. sajandist. Lisati ka tekstiline märge “Sverige”, mis rootsi keeles tähistab riigi nime.

Teisalt loodi element, mida kasutatakse juhul, kui seda meedium või reklaam lubab. Selleks töötati välja kirjatüüp nimega Sweden Sans, mille ülesandeks on tähistada kõiki tekstilisi osi logo ning stilistika juures. Logo värvideks lipult tuntud sinine ja kollane.

Rootsil on oma kirjatüüp - Turvaala
Rootsil on oma kirjatüüp – Turvaala
Rootsil on oma kirjatüüp - Sweden Sans Regular
Rootsil on oma kirjatüüp – Sweden Sans Regular

Kasulik tööriistakast disaineritele ja turundajatele

Kolmandaks töötati välja hulk nn disainerite abivahendeid. Kuna võimalike kujundajate hulk, kes logo kohustuslikus korras kasutama hakkavad, on meeletult suur, siis on see ainus võimalus hoida teatavat kontrolli. 

Abivahendid sisaldasid endas logode kasutamise, oluliste sõnumite kommunikeerimise juhendeid ja visuaalkeelt. Kõik minimalistlikus võtmes ja skandinaavialiku stiiliga.

Kirjatüübi loomisel oli eesmärgiks selle suutmine eksisteerida koos logoga samahästi kui üksi, olles mistahes reklaamkandjal ning ka koostöös teiste kirjatüüpidega.

Rootsil on oma kirjatüüp - Sweden Sans
Rootsil on oma kirjatüüp – Sweden Sans

Kuigi katsetati mitmeid erinevaid versioone, siis lõpptulemusena jäädi klassikalise sans serif tüüpi lahenduse juurde, millel on tuntavat skandinaavialikku hõngu. Koostöös Rootsi kirjatüübi eksperdi Stefan Hattenbachiga leiti viimaks soovitud lahendus.

Rootsil on oma kirjatüüp - Tüpograafia
Rootsil on oma kirjatüüp – Tüpograafia

Kodulehest sai kommunikatsiooni peamisi tööriistu ja infokanaleid. See sisaldab endas Rootsi kohta käivat ametlikku infot ning vajalikke fakte. Koduleht on ehitatud vabavaralisele WordPress sisuhaldusele. Kogu kodulehe kontseptsioon, kujundus ning tehniline lahendus on disainibüroo poolt. Lehte haldavad neli ettevõtet ning nende tegevus on käesolevast projektist eraldi rahastatud.

Rootsil on oma kirjatüüp - Näidis nn tööriistakastist
Rootsil on oma kirjatüüp – Näidis nn tööriistakastist
Rootsil on oma kirjatüüp - Mobiilivaated
Rootsil on oma kirjatüüp – Mobiilivaated

Rootsi riik on esindatud ka Facebookis ja Twitteris.

Hea näide riiklikust initsiatiivist käia ajaga kaasas ning olla disainist ning selle kasulikkusest juhinduv riik, mis oma tegudega on eeskujuks ka sealsetele ettevõtetele.

Eesti koostas mõned aastad tagasi samuti riigiametite ühtlustamise logokonkursi, mille võidutööd tänasel päeval rakendatakse. Siiski polnud võidutöö autori, Asko Künnapi töös (Prima Facie) midagi kaasaegset, pigem olemasoleva teisiti kajastamine. Mitmed teised tööd nt Markko Karu (Loogilised Lõvid) on osutunud ühiskonnas kohati isegi populaarsemateks.

Mitte, et me sooviks kuidagi halvustada võidutööd, arvame, kui riik oleks tellinud terviklahenduse, oleks olnud näha paindlikkus ning kasutajate tagasiside millegi kaasaegsema suunas.

Kokkuvõte

Siit ka väike õppetund ettevõtetele, mõelge suuremalt. Logo ei pruugi lahendada teie muret ega anda ettevõtte turunduskanalis seda vajalikku lisakäiku. Mõelge kirjatüüpidele, visuaalkeelele, kommunikeerimissõnumitele, mis näitaksid täiel määral teie ettevõtte väärtusi. Disain on tööriist, see tuleb ainult enda jaoks võimalikult efektiivselt tööle panna.

Ärge kartke pöörduda agentuuride poole. Võtke seda kui partnerlust või investeeringut. Korraliku koostöö juures toob see kindlasti ning ka kiirelt tagasi.

Kasutatud pildimaterjal  Söderhavet ja Sven Carlsson in Medium.